آقای قانعی، شما اطلاعات درستی از صنعت بین المللی هتل داری در مشهد دارید، اما همیشه نتیجه گیری هاتون اشتباهه! آخه چرا؟!...

  نظرات |  پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397
align=bottomآقای قانعی، شما اطلاعات درستی از صنعت بین المللی هتل داری در مشهد دارید، اما همیشه نتیجه گیری هاتون اشتباهه! آخه چرا؟!...این بار افاضه فرمودید که «35 تا 40 درصد هتل‌داران در مشهد آمادگی فروش اقامتگاه خود را دارند، این درحالی است که پنج سال پیش تعداد هتل‌های به فروش گذاشته شده 10 عدد بیشتر نبود!» همچنین قبلتر گفته بودید که صنعت هتل داری در مشهد مقرون به صرفه نیست و...
 هتل داران در حال ورشکستگی هستند! اما باز در همین مصاحبه اخیرتان گفتید که صنعت هتل داری از صنعت انبوه سازی، در مشهد سودآور تر هست ولی کار تخصصی تریه... 

و مطالبی بسیار از این دست... ببینید... همه مطالبتون مانند پازل هایی جدا کاملا درست هستند، اما هنگامی که این ها رو کنار هم میگذاریم، باهم جور در نمیاد! یک بار میگید که اجاره خانه های مسکونی در مشهد، صنعت هتل داری رو دچار مشکل کرده و خواستار برخورد شدید مسئولان با آنها میشید، اما یک بار ریشه یابی نمی کنید علت اقبال مردم به این خانه ها یا اماکنی چون مدارس و ... چیست؟! 

این همان تیکه کلام معروف رو هی به ذهن متبادر می کنه که تجزیه تون عالیه اما ترکیبتون افتضاحه! نمیدونم شما از ترس مالیات چی ها اینقدر صنعت هتل داری رو در مشهد تاریک و بدون آتیه نشون میدید یا مطلب دیگه هست؟! شما نشده یک بار، فقط یک بار در این همه مصاحبه های متنوع و متکثر و جورواجوری که با رسانه ها میکنید، یک بار هم فرافکنی نکنید و نیمه پرلیوان رو ببینید و توپ رو دقیقاً تو زمین مدیران هتل ها بندازید و راهنمایی شون کنید که بابا، رشد فناوری های نوین در همه زوایای زندگی مردم دنیا، باعث شده که هم ذائقه  و سبک زندگی اونها تغییر کرده و هم توقعات و مطالباتشون بالا رفته! اسنپ رو ببنید چه بلایی سر سبک سنتی تاکسیرانی آورده! پس درس بگیرید و به مدیران هتل ها بگید که از پول شمردن هاشون که فراغت پیدا کردند، یه نیمچه سراغی هم از «دانش نوین و آکادمیک مدیریت تغییر» و هم مهارت های امروزی و تکنیک های خلاقانه، منعطف و فناوریک صنعت و علم و مهارت و برند هتل داری در دنیا بگیرند و این تنها چیزی هست که جاش در مشهد خالیه!

کاری که هر روزه تو همین همسایه های جنوبی و غربی مون یعنی امارات و ترکیه و ... به بهترین نحو داره اجرا میشه و مدل عالی اش هم در شرق آسیا و خصوصاً مالزی پیاده شده! برنامه ریزی های خلاقانه و منعطف و جذاب با تبلیغات و اطلاع رسانی های فراگیر و فناوریک برای راه اندازی تورهای گروهی و فصلی با جدول زمان بندی قبلی و مشخص و برنامه ریزی های جذاب و خریدهای ارزان و غذاهای مناسب و... هم برای زائر خارجی و هم زائر داخلی و در نتیجه تکمیل حداکثری ظرفیت هتل ها و بالتبع قیمت پایین خدمات و حاصل هم، معامله برد- برد برای سه ضلع این مثلث هتل و توریست و آژانس گردشگری! اما شما همیشه سراغ آجر و سنگ و سیمان و ساختمان میرید، گویی که شما نه این که در سال 2018 رئیس صنف هتلداری مشهد و رئیس کارگروه هتل داری در اتاق بازرگانی مشهد هستید، بلکه ببخشید، رئیس صنف لوازم ساختمانی گچ و آهن هستید! 

شما رو به خدا رها کنید اینطور مصاحبه کردن ها رو و اگه اصلاً علاقه مند به آپدیت و به روزرسانی اطلاعاتتون از صنعت و علم هتل داری نوین در جهان معاصر ندارید، دست کم این قدر زیاد مصاحبه نکنید و دل هتل دارها و فعالان این صنعت رو اینقدر خالی نکنید! مشهد نگین سرمایه گذاری های صنعت هتل داری در جهان می تونه باشه، به شرط این که مدیران محترمی مثل شما، چشم هایشان رو بشورند و جوری دیگر ببینند، لیوان هایی که همه برعکس روی میز گذاشته شده رو نگند.. اه... این لیوان ها که همش درش بسته هست،... اه... تهش هم که سوراخه!...  چون کدوم کشوره که تمام مردم اون کشور هر سه سال یه بار به اون شهر سفر می کنند؟! کدوم شهره که سالانه 27 میلیون زائر داره؟ 

کدوم شهره که 53 درصد تخت های هتل های کل کشور و 51 درصد مقصد تمام سفرهای ریلی فقط به اون شهر باشه؟ کدوم شهره که بعد پایتخت، فرودگاهش سودآورترین باشه؟! پس نتیجه میگیریم که یکی از بهترین و سودآورترین بسترهای سرمایه گذاری در مشهد، صنعت هتل سازی و هتل داریه، به شرط این که مدیریتش به روش علمی، نوین و مبتنی بر مهارت های خلاقانه و منعطف و فناوریک روز باشه، نه هیئتی و سنتی و کلیشه ای! تکریم زائر داخلی و خارجی با خدمات متنوع با کیفیت عالی و قیمت های نازل، اما در تمام فصول، آن موقع خواهید دید حتی یک نفر! حتی یک خانواده حاضر نخواهد شد هتل گرم و نرم و تخصصی برای اسکان رو کنار بذاره و بره تو خونه اجاره ای مردم و یا تو پارکینگ و پارک چادر بزنه یا بره تو مدارس و ... روز خوش
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آرم و لوگو و نماد اندیشکده فرهیخت، توسعه روابط خارجی مشهد مقدس

تریبون آزاد فرهیخت، فضایی است برای درج و بازتاب نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مطالبات و دغدغه های فعالان توسعه ی روابط خارجی و مناسبات بین المللی مشهد مقدس و فرهیختگان دلسوز تعالی همه جانبه ی پایتخت فرهنگی جهان اسلام و اولین کلان شهر مذهبی جهان (از منظر وسعت) که با هدف تکریم زائران خارجی و تعظیم قبله ی دلها، حضرت امام رضا علیه السلام و زیر نظر «اندیشکده ی مطالعات راهبردی فرهیخت» فعالیت می نماید.

ادامه...

هدایت به سایت اصلی اندیشکده فرهیخت
COPY TO CLIPBOARD